Näin hoidat kenkiäsi


HOIDETUT KENGÄT HUOMATAAN!
Kenkien hoito kannattaa aloittaa jo heti uusina ennen käyttöönottoa. Perusohje kaikille kengille on sama: suojaa, puhdista ja hoida.

NAHKAKENKÄ
Pintanahka: suihkuta uuden kengän pintaan suojaavaa ja kyllästävää ainetta. Se tekee kengän pintaan vettä- ja likaahylkivän kalvon. Tämän jälkeen kenkiä on helpompi pitää puhtaana kun kengän päällismateriaali ei ole imenyt kosteutta ja likaa itseensä. Nahkakenkä tarvitsee lisäksi säännöllisesti jonkin hoitavan aineen, jotta nahka pysyy pehmeänä, joustavana ja kestää pidempään käytössä. Kuivunut nahka harmaantuu, kovettuu ja näyttää kuluneelta. Hoitoaineeksi sopii erilaiset kenkävoiteet, kenkärasvat, kyllästeet jotka sisältävät jotakin hoitavaa öljyä.
Nahkakengän puhdistukseen käytä niille tarkoitettua puhdistusainetta. Pinta, mokka- ja nupukkinahoille käy sama puhdistusaine. Hoitoaine valitaan aina nahkatyypin mukaan. Värillistä kenkälankkia kannattaa laittaa vasta sitten, kun kengän pinta alkaa kulua.
Mokka ja nupukkinahka: suihkuta uuden kengän pintaan suojaavaa ja kyllästävää ainetta. Se tekee kengän pintaan vettä- ja likaahylkivän kalvon. Tämän jälkeen kenkiä on helpompi pitää puhtaana kun kengän päällismateriaali ei ole imenyt kosteutta ja likaa itseensä. Mokka- ja nupukkinahka on hyvä harjata tarpeen mukaan mokkaharjalla/kenkäharjalla, jolla saa irtolian ja pölyn pois sekä nukan pystyyn ja näyttämään pinnan uudelta. Tämän jälkeen pinta tulisi suojata kosteutta ja likaa hylkivällä suoja-aineella. Mokka- ja nupukkipinnoille on myös väriä uudistavaa ainetta saatavana(kuten kenkälankki pintanahalle) kun pinta alkaa näyttämään kuluneelta.

KEINOMATERIAALIT
Keinomateriaali ei tarvitse kyllästettä, hoitovoidetta, kenkälankkia tms. Aineet eivät imeydy keinomateriaaliin eikä niistä siten ole varsinaisesti hyötyä. Liuottimia sisältävät kyllästeet saattavat joissakin tapauksissa jopa vaurioittaa kengän pintaa.
Keinomateriaalikengät puhdistetaan nihkeällä nukkaamattomalla rievulla, halutessaan voi sipaista siistiksi silikonisienellä (pikakiilloke).

TEKSTIILIPINTAINEN KENKÄ
Tekstiilipinta on hyvä suojata kyllästeellä kosteutta ja likaa hylkiväksi. Puhdistus harjaamalla kuivunut irtolika. Monet tekstiilikengät kestävät pesun, varmista kuitenkin aina myyjältä ennen kuin peset esim. pesukoneessa.

MYÖS KENGÄT TARVITSEVAT LEPOA!
Kenkien on tärkeää saada palautua käytöstä kestääkseen pidempään ja pysyäkseen ryhdikkäänä. Jalat hikoilevat päivän aikana ja osa kosteudesta jää aina kengän vuori- ja päällismateriaaliin. Pitkän päivän jälkeen kengät eivät ehdi kuivua yhdessä yössä kunnolla eivätkä pääse palautumaan käytön aiheuttamasta"venytyksestä". Ellei kengät saa levätä välillä, menettävät ne ryhtinsä ja menevät nopeammin huonoon kuntoon. Siksi lepo on tärkeää myös kengille. Ota mahdollisesti irtoavat pohjalliset yöksi pois kengistä,näin ne kuivuvat ja kenkä pääsee sisältä kuivumaan paremmin. Kengissä on aina suositeltavaa käyttää pohjallista. Se imee kosteutta, pitää kengän siistinä sisältä ja on vaihdettavissa tarpeen mukaan.Joskus kovan hikoilun johdosta kenkiin tulee hajua, silloin on hyvä käyttää erityisesti kengille tarkoitettua deodoranttia, joka raikastaa ja desinfioi kenkää ja ehkäisee jalkasienimikrobien kasvua.

KENKIEN SÄILYTYS
Kengät tulee säilyttää sekä kuivata aina huoneenlämmössä, ilmavasti. Ei esim. pannuhuoneessa, uunin päällä tai saunassa.  On hyvä käyttää lepolestiä tai laittaa esim. sanomalehteä kengän sisälle silloin kun kengät eivät ole aktiivisessa käytössä. Ennen säilytykseen laittamista, puhdista kenkien pinta sekä pohja.
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 4.9.2017 alkaen.

Verkkokauppa

Kenkäkylä
Kyyninkatu 22
37100 Nokia

045 6153430
asiakaspalvelu@kenkakyla.fi
www.kenkäkylä.fi
0832924-9

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Kenkäkylä.fi yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

asiakaspalvelu@nokiantehdastuote.fi tai puhelimitse ark 9.30-18, la 10-15

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimituskulut Suomeen verkkokaupasta tilattaessa Postin kautta alle 0,5kg 4,90€, 0,5-2kg 8,97€, 2-10kg 9,98€. Voit valita myös Toimitus R-Kioskille ,jolloin toimituskulut ovat 0-9kg 5,58€, 9-20 kg 8,68€. Toimituskulujen hinnat ovat verollisia. Isommissa erissä sekä  ulkomaille tilattaessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@nokiantehdastuote.fi toimitusehtojen määrittämiseksi.

Maksaessasi Lasku- tai Osamaksulla, laskutuslisä on 2,95e. Laskulla tilattaessa; lasku tulee seuraavan kuukauden 15. päivä.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Toimitusaika varastossamme oleville tuotteille Postitse on n. 2-4 arkipäivää. Toimitukset R-kioskille n. 5-7 arkipäivää. Tilaukset toimitetaan lähimpään postitoimipaikkaan, SmartPost-automaattiin tai valitsemallesi R-kioskille.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Vaihto- ja palautusoikeus:

Tuotteillamme on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus Suomessa. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikuntoinen. Veloituksetta tuotteen voi vaihtaa tai palauttaa yhden kerran.   Palautamme rahat tuotteen saavuttua meille ja käsiteltyämme asian.

 Tuotteen vaihto- ja palautus:

Vaihto- ja palautus tehdään postin kautta alla olevaan osoitteeseen:

Nokian Tehdastuote Oy

Asiakaspalautukset
Kyyninkatu 22
37100 Nokia

Postissa tarvitsee ilmoittaa asiakaspalautustunnus (oikeuttaa maksuttomaan palautukseen), tunnus on: 634423.

Vaihto- ja palautus tilanteissa paketin mukaan tulee laittaa tilauksen mukana tullut lähete tai kopio lähetteen tiedoista (nimi, osoite, puhelinnumero tai sähköpostiosoite, tilatut tuotteet, tilauspäivä, tilausnumero).

Reklamaatioissa tai epäselvissä asioissa ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@nokiantehdastuote.fi tai p. 045 6153430 ark. 9.30-18, la 10-15.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.